PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela “Iriški venac” u okviru projekta Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor).
– Mnogo sam srećan. Ogroman je napredak. 58,3% smo uradili tunela. Čudesno izgleda. Stvarno su vredni kineski radnici i odlično rade. Hoće da spoje Novi Sad sa Irigom, Rumom, Šapcom, Loznicom, Beogradom sa one strane… To će biti najduži tinel u celoj Srbiji, preko 3 i po kilometara – kazao je Vučić.
Kaže da je put od Čačka (sad će biti od Lučana) do Požege “žila kucavica” za celu Srbiju.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra. Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021.godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Brza saobraćajnica Novi Sad – Ruma “Fruškogorski koridor”, dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.
“Deonicu 1” čini petlja “Petrovaradin Istok – Paragovo” sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje “Petrovaradin Istok”, ukupne dužine 14,01 kilometara.
“Deonica 2” od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara. “Deonicu 3″ čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok”, ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je “Deonica 4” obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.
Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i “Iriški venac” (dužine 3.5 kilometara).
Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.
Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara.
Tunel Iriški venac (“Deonica 2”) je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji. Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.
Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metara, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto. Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.
Kada je reč o izgradnji trase, trenutno su u toku radovi na izgradnji nasipa (do sada je u konstrukciju nasipa ugrađeno 385.600 kubnih metara materijala), kao i radovi na mostovima i potpornim zidovima. Uporedo s tim, izvode se radovi i na mostu preko Dunava (“Deonica 3”) ukupne dužine oko 1.7 kilometara.
U toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija. Na celom projektu ukupno je angažovano 804 radnika, inženjera i ostalog osoblja i 248 jedinica mehanizacije i opreme.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 “Beograd – Novi Sad – Subotica”, a na kraju na novoizgrađeni auto-put “Ruma – Šabac” i buduće brze saobraćajnice “Šabac – Loznica” i “Slepčević – Badovinci”.
Trasa tako povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela). Izvođač radova je kineska kompanija “China Road and Bridge Corporation”.