PRVI solisti pariske “Opere” Eloiz Burdon i Žeremi – Lu Ker nastupiće u sredu 10. januara od 19 časova na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u baletu Petra Iliča Čajkovskog “Krcko Oraščić”, u koreografiji Konstantina Kostjukova prema Petipa, Ivanovu. Gosti iz Francuske predstaviće se beogradskoj publici u glavnim ulogama Maše i Krcka Oraščića. U predstavi će učestvovati kompletan ansambl Baleta i Orkestar Narodnog pozorišta pod dirigentskom upravom Đorđa Pavlovića.
Zoran Jovanović
Primabalerina Eloiz Burdon dobila je angažman u pariskoj Operi sa svega 16 godina, putem konkursa i ostvarila na matičnoj sceni niz značajnih uloga klasičnog repertoara, a u kontakt sa Anom Pavlović iz našeg Baleta stupila je preko društvenih mreža. Nije joj odmah rekla šta je sve vezuje za našu zemlju i zbog čega bi želela da zaigra baš u Beogradu. Naime, Elojzina majka je iz Uzdui+ina kraj Pančeva – sela koje je mladi par posetio pred Božić, a otac joj je poznati glumac Alen Nuri koga pamtimo iz filmova Živka Nikolića poput “Iskušavanja đavola” i “Ljepote poroka”.
– Otac mi je oduvek pričao sve najlepše o Beogradu, za njega su boravci u vašoj zemlji bili nešto poput sna – priča ova primabalerina, dok njen partner dodaje:
– Elojzin otac obožava da priča o životu ovde, gde se ljudi toliko druže, život je jednostavniji, opušten i slobodan, o vašim kafanama u kojima je obožavao da sedi i atmosferi ovoga grada koji obožava…
Najlepše u svemu je što su Nuri i njegova supruga odlučili da 10. januara budu u Beogradu i podrže svoju ćerku i zeta, gledajući ih u Narodnom pozorištu u “Krcku”, bajkovitoj božićnoj avanturi i neizostavnoj predstavi u ovo praznično doba.
Veoma im se dopala beogradska postavka, i kao pravi profesionalci došli su ranije da bi u potpunosti “ušli” u ovdašnju koreografiju, budući da se ova predstava na njihovoj matičnoj sceni igra potpuno drugačije.
Elojzu otkriva da joj je omiljena rola Labuda, a Žeremi je prati navodeći kao jednu od omiljenih Princa Zigfrida. Ipak, oboje vole da igraju i klasičan, “beli” i onaj moderni balet, i kažu da je osnova ista ali da zaokružen baletski umetnik mora da ume da odgovori zahtevima različitih načina igre.
– To su jednostavne priče koje mnogo govore – objašnjava Žeremi o belom baletu, a na pitanje vole li najviše da igraju zajedno i budu partneri i na sceni, oboje odgovaraju isto:
– To je divno i praktično, jer ne moramo da glumimo ljubav ili nežnost jeedno prema drugom. Ipak, dobro je nekad i menjati partnere jer ako se okamenite u istom sastavu, ljudi sa kojima radite se nikad ne menjaju, tada i sami sebi odričete mogućnost rasta, održavate se stalno na nekom istom nivou.
Mladi baletski igrači ne znaju previše naših umetnika, ali dobro znaju za Emira Kusturicu i obožavaju da gledaju njegove filmove. Obećavaju da će prvom prilikom pogledati i one Živka Nikolića, u kojima je zablistao Elojzin tata.
Rasprodate predstave
ČAK deset predstava “Krcka Oraščića” rasprodato je za 24 sata, Ana Pavlović je zato reagovala i uvela i nekoliko februarskih iako nije uobičajeno jer će praznici do tada minuti – i karte za njih su takođe odmah planule.
Ipak, ova sa umetnicima iz Pariza i u prisustvu ovde toliko voljenog glumca će po svemu biti posebna.
