U BEOGRADU je evidentirano 55 kritičnih tačaka na kojim se skuplja voda tokom obilnijih padavina.
Na njihovu pojavu uticali su prirodni faktori, širenje prestonice velikom brzinom kao i mnogobrojni novoizgrađeni stambeni i trgovinski objekti koji su priključeni na postojeću mrežu. Tokom projektovanja kanalizacionog sistema uziman je dvogodišnji prosek. Da nevolja bude veća, tokom poslednjeg nevremena u ponedeljak i utorak na Beograd se sručilo čak 70 litara kiše, što je inače mesečni prosek.
Beograđani su sve zabrinutiji kada se oglasi RHMZ i najavi da će u glavnom gradu biti jačih padavina. ako se dogodio superćelijska oluja kao pre nekoliko dana i padne ogromna kiša, ulice se potope, prave se bujice i na nekoliko lokacija se pojavljuju prava mala jezera. Autokomanda je jedna od lokacija gde je najviše objekata bilo oštećeno u poslednjoj nepogodi, a prema rečima v. d. direktora JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” Radomira Vujadina postoji način da se ova situacija privremeno reši.
– Kada je Autokomanda u pitanju, naši stručnjaci iz sektora kanalizacione mreže su pratili sva dešavanja prethodnih dana – rekao je Vujadin za RTS. – Zaključeno je da bi ugradnja dva taložnika na dva ključna mesta pomogla tokom prvog udara velike količine vode. Taložnici pokupe vodu i ona ode kroz kanalizacione cevi u postojeći kolektor. U Žarkovu ima jedna lokacija između dve benzinske pumpe gde se uvek posle kiše stvaralo jezero. Postavljanjem tih taložnika situacija je privremeno rešena, u planu je proširenje Trgovačke ulice pa će nakon rekonstrukcije ovaj problem biti i trajno rešen. Uzroci nastanka tih kritičnih tačaka u gradu su višedecenijski vreme se promenilo, ali i izgrađeni su objekti koju su priključeni na postojeću kanalizacionu mrežu koja sve to ne može da primi.
Uključila se Opština Savski venac
U BLIZINI Autokomande bilo je mnogo muka prethodnih dana, a bilo je i materijalne štete koju je voda izazvala. Prema rečima v. d. direktora JKP “Beogradski vodovod i kanalizacija” Radomira Vujadina oni su razgovarali sa predstavnicima GO Savski venac.
U toku sledeće nedelje u planu im je da zajedno organizuju sastanak sa građanima koji žive u blizini Autokomande.
Zbog geografskog položaja kao kritične lokacije u gradu deklarisan je deo donjeg Dorćola, od Ulice cara Dušana do Dunava, kao i delovi Dedinja, Kaluđerice, Banovog brda, tu su i pojedine lokacije u Lazarevcu. Ovde je takođe problem i što u ovim delovima “atmosferska kanalizacija” nije izgrađena kako treba. Prema rečima Vujadina za rešavanje ovih problema potrebne su godine.
– Za dosta tih kritičnih tačaka postoje planovi i već se nalaze u programu uređivanja građevinskog zemljišta i mislim da će se u narednih nekoliko godina zajedničkom saradnjom svih aktera rešiti ovaj problem – rekao je Vujadin.
Prosečna mesečna količina padavina je od 40 do 70 litara, ali je tokom par sati početkom nedelje u Beogradu palo 70 litara kiše. Prema rečima stručnjaka veći broj zelenih površina mogao bi da pomogne u ovakvim situacijama, kao i izgradnja nove kanalizacione mreže. Postoji mogućnost postavljanja plastičnih cevi ispod nivoa ulice tokom rekonstrukcije jer one mogu da prihvate određenu količinu vode i da je ispuštaju u dublje slojeve zemlje. Međutim i redovno čišćenje slivnika moglo bi da olakša ovakve muke Beograđana.