U PRIČI o srpskom Aerodromu, Dušanu Nikeziću i upravljanju, jedino što “nema razloga” je da jedan bivši “stručnjak” koji je unazadio Srbiju svojim delovanjem, komentariše bilo šta na tu temu, napisao je ministar finansija Siniša Mali čiji tekst prenosimo u celosti.
Kada bi svako radio svoj posao najbolje što ume, gde bi nam bio kraj. Dok smo dozvoljavali da Srbijom upravljaju nestručni, neznalice, političari koji su na umu imali samo ličnu korist, a ne dobrobit građana Srbije, rezulati su bili jasni – Srbija pred bankrotom, na dnu evropske lestvice, bez investicija, bez radnih mesta, sa mizernim platama i penzijama.
U takvu Srbiju, Nikeziću, ni turisti nisu želeli da dođu, a da ne pričamo o investitorima.
I stalno moram da vam crtam nešto. Ekonomija za početnike vam ne ide, ali nema veze, prelazimo na temu Aerodroma “Nikola Tesla”.
Kada kažete “nema razloga da Aerodromom upravljaju stranci”, pretpostavljam da biste Vi podržavali i dalje politiku upravljanja koja je “dovodila” manje od šest miliona putnika godišnje, koliko je Aerodrom beležio uoči potpisivanja Ugovora o koncesiji koji je zaključen 22. marta 2018. godine između Republike Srbije i VINCI Airports SAS. Koncesija za Aerodrom Nikola Tesla Beograd počela je 21. decembra 2018. Prvobitno je dogovoreno da koncesija traje 25 godina, ali je zbog ublažavanja uticaja CoVid-a produžena za dodatnih 18 meseci.
Planirana vrednost projekta je oko 1,5 milijardi evra, od čega je prethodna koncesiona naknada iznosila 501.000.000 evra, minimalna godišnja koncesiona naknada za period od 26,5 godina oko 252,5 miliona evra, dok planirana kapitalna ulaganja iznose oko 755 miliona evra.Do kraja 2023. godine u kapitalne investicije uloženo je oko 285,6 miliona evra. Evo Vam 285,6 miliona razloga zašto po ko zna koji put niste u pravu.
Dalje, danas Aerodrom preveze gotovo osam miliona putnika godišnje, dok se na kraju koncesije očekuje oko 16,4 miliona putnika u tom periodu.
Površina Terminala je povećana sa oko 55.000 m2 na više od 100.000 m2 , dok će se godišnji kapacitet povećati na skoro 10 miliona putnika do 2030. godine. Razdvojeni su tokovi ulaznih i odlaznih putnika, postavljen je novi sistem rukovanja prtljagom, izgrađeno 12 novih kapija…
Izgrađena je nova pista u dužini od 3.500 metara, a završavaju se radovi na rekonstrukciji postojeće piste.
Izgrađeno je više od 60.000 m2 novih platformi kako bi se obezbedio dodatni kapacitet za parkiranje i rukovanje avionima, kao i nova platforma za operacije odleđivanja.
Izgrađeno je nekoliko novih parkinga sa oko 2.300 parking mesta. Nova parkirališta imaju više od 50 parking mesta za punjenje električnih vozila.
I tako dalje, i tako dalje.
Verujem da je za Vas ovo bilo jedno teško prizemljenje. Zar nisu sva? Ali, Vi već imate iskustva u tome.