NA Pančevačkom mostu uskoro bi mogli da počnu prvi opsežni radovi posle mnogo odlaganja. Javno preduzeće “Putevi Srbije” podnelo je Ministarstvu za zaštitu životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta rušenja i izgradnje prilaznih konstrukcija na desnoj obali. Ovaj prelaz preko reke godinama je u veoma lošem stanju, a kompletna obnova nije moguća pre izgradnje mosta na Adi Huji.
Kako se navodi u dokumentu, predloženo je i rušenje postojećih konstrukcija, a prema prikazanom dinamičkom planu, ukupno trajanje radova na projektu iznosi čak 1.314 dana, odnosno više od 3,5 godina. Projekat predviđa radove prvo na uzvodnoj, a zatim na nizvodnoj konstrukciji, kako bi se saobraćaj odvijao bez većih izmena. U planu je najpre izgradnja novih privremenih rampi, zatim rušenje postojećih konstrukcija po fazama i na kraju izgradnja novih, koje će se takođe raditi parcijalno.
Prilazne konstrukcije mostu preko reke Dunav, na desnoj strani izgrađene su u periodu od 1960. do 1964. godine i sastoje se od dva niza nezavisnih, prednapregnutih mostova. Uzvodni, desni most za smer od Pančeva ka Beogradu i nizvodni, levi most za kontrasmer. Idejnim projektom je u zoni ukrštanja prilaznih konstrukcija sa Dunavskom ulicom, u dužini od 132 metra predviđeno izmeštanje kanalizacionog kolektora opšteg sistema kako bi se izbegla konfliktna tačka sa stubom prilazne konstrukcije.
Sastavni deo Idejnog projekta za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija su i projekti privremenih rampi za potrebe preusmeravanja saobraćaja prilikom izgradnje prilazne konstrukcije. Kako je navedeno u projektu koji je koštao 100 miliona dinara, a koji je izradila firma MHM Projekt Novi Sad, novoprojektovane mostovske konstrukcije se sastoje od devet nezavisnih celina.
– Glavni pravac se može podeliti na uzvodnu i nizvodnu konstrukciju koje se sastoje od četiri, odnosno tri nezavisne dilatacijske celine. U sklopu projekta se nalaze i dve rampe, rampa tri uz nizvodnu konstrukciju i četiri uz uzvodnu konstrukciju.
Manje rekonstrukcije na Pančevačkom mostu izvođene su nebrojeno puta, o čemu je naš list izveštavao. Popravke su uglavnom bile na trotoarima, ojačanju premosnika, kao i popunjavanju udarnih rupa. Ipak, o trajnoj rekonstrukiji, iako je često bilo reči i od resornog ministarstva, još uvek se ne razmišlja. Iako je bilo najavljivano da bi uređenje “Pančevca” mogo početi i pre završetka radova na novom mostu kod Ade Huje, to po svemu sudeći neće biti moguće. Nadležnost ima Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP “Putevi Srbije”.
Sve češći incidenti
KAKO je naš list nebrojeno puta pisao, na Pančevačkom mostu prethodnih godina dešavali su se razni saobraćajni incidenti, neretko i sa smrtnim ishodom.
Tako su 2018. godine na ovoj ćupriji život tragično izgubili otac i ćerka Mirko R. (70) i Vesna R. (47), kada su posle sudara sleteli sa mosta, sa visine od 15 metara.