SVA taksi vozila u prestonici do početka maja moraju biti bele boje, po izmenama i dopunama koje su usvojene u aprilu 2021. godine.
U ovom tenutku više od 90 odsto njih ispunilo je tu zakonsku obavezu. Ostali će to uraditi u narednih mesec i po dana, a trenutno u glavnom gradu ovaj posao obavlja 6.400 taksista.
Veliki broj njih iskoristio je i subvencije države, koje su iznosile 8.000 evra po vozilu, pa je trenutno oko 1.700 automobila starosti između jedne i tri godine.
– Gotovo svi vozači ispunili su zakonsku obavezu da vozila moraju biti bele boje, ostali će to uraditi do kraja roka – ističe za “Novosti” predsednik Taksi udruženja Srbije Aleksandar Bjelić. – Vreme od tri godine bilo je sasvim dovoljno da se završi pomenuti posao. Takođe, novčana pomoć države omogućila je da se obnovi vozni park, čija je starost u ovom trenutku oko sedam godina. Tada su svi odmah kupovali automobile bele boje. Trenutno se na ulicama nalazi 6.400 taksista, što je u ovom trenutku i više nego dovoljno za obavljanje posla.
Jedan deo ljudi je ofarbao svoja vozila, dok su drugi zamenili ista novijim modelima. Najbolja varijanta bila je da se automobili prelepe belim tapetama, koje su kvalitetne i povoljnije od farbanja.
Cene menjane krajem 2022.
TAKSI je u prestonici poskupeo dva puta u toku 2022, početkom i krajem godine. Cene se u taksi prevozu pre tih promena nisu menjale od 2011, a prema rečima prevoznika zbog povećane inflacije one su morale da se koriguju. Tako je start trenutno 270 dinara, a cena po pređenom kilometru u prvoj tarifi 96 dinara. Čekanje po satu naplaćuje se 1.200 dinara.
– I za korisnike je vizuelno važno da imamo unificirani vozni park, da oni čim vide kola znaju da je reč o taksiju – kaže Bjelić. – Bio je to predlog predstavnika vlasti, a nikada ranije taksisti nisu od države dobili tako velika sredstva. Nije bilo razloga da ne prihvatimo i njihovu ideju o beloj boji, jer Beograd je oduvek nazivan belim gradom. Tako da će ova novina svakako doprineti imidžu samog posla.
Takođe, trenutno oko 3.500 vozača ima mogućnost naplaćivanja karticom, što je sve više trend među mlađom populacijom. Plan je i da uskoro sva vozila imaju tu opciju prilikom vožnje.
– Ipak, najveći problem trenutno predstavlja manjak posla, pošto se u poslednjih mesec i po dana broj vožnji smanjio za čak 50 odsto – ističe on. – Nekada smo imali 300 zakazanih vožnji dnevno do aerodroma, sada ih je drastično manje. Zbog toga je broj od 6.400 taksista u prestonici sada postao realan i trenutno nema potrebe za dovođenjem novih ljudi. Ukoliko u narednom periodu bude bilo potrebe, potencijalni vozači biće na vreme obavešteni.
BONUS VIDEO – DR Novosti: Kada treba početi sa anti-age rutinom