SUSRET prošlosti i budućnosti odigrao se na platou ispred Saobraćajnog fakulteta. Ipak, sudeći po interesovanju Beograđana, prednost je data istoriji i oldatajmeri odneli pobedu u utakmici sa električinim automobilima. Na drugoj izložba starih vozila “Tragovi prošlosti na putu budućnosti”, koju organizuje Sabraćajni fakultet predstavljeno je oko 60 oldtajemtra i 17 elektrilnih vozila.
SUSRET prošlosti i budućnosti odigrao se na platou ispred Saobraćajnog fakulteta. Ipak, sudeći po interesovanju Beograđana, prednost je data istoriji i oldatajmeri odneli pobedu u utakmici sa električinim automobilima. Na drugoj izložba starih vozila “Tragovi prošlosti na putu budućnosti”, koju organizuje Sabraćajni fakultet predstavljeno je oko 60 oldtajemtra i 17 elektrilnih vozila.
Zvezde dana bio je crveni “Ponitijak” koji će uskoro napuniti 100 godina. Iako je napravljen je davne 1928. godine, izgelda kao da je upravo izašao iz fabrike. Ponosni vlasnik Dragan Markušev, iz Pančeva otkriva da ga je nabavio od kolekcionara iz Holandije. Ovaj ljubitelj starih vozila ima Muzej motocikala sa kolekcijom od 130 dvotočkaša oldtajmera.
– Ima 3.092 kubika, 46 konjksih snaga, drvene točkove sa belim ganster gumama – kaže Markušev. – Iznajmljujem ga najviše za venačanja, ali i za filmove, serije, reklame, spotova, venačanje.
Njegov vršnjak je i “Studebejker”, u vlasništvu Bore Nastasića, predsedniki Oldtajamer kluba Beograd sa oko 100 članova, koji imaju između 400 i 500 starih automobila.
UROŠ I VITOMIR
Drugari Vitomir Jovanović i Uroš Savović, učenici OŠ “Filip Filipović”, su na izložbi predstavili svoju kolekciju četvortočkaša. Za razliku od onih velikih, njihovi autići su bili za prodaju.
Da su napravili odličan poslovni potez govori i to da su za polA sata prodali pet svojih automobila . Novac će, kažu, iskoristiti za kupovinu novih, a ostaće i nešto i za džeparac.
Kada je 1979. godine otišao u Ameriku, Žika Marjanović je u izlogu prodavnice automobila video kadilak eldorado i poželeo da ga ima. Svoj san je ostzvario 37 godina kansije.iz 1984. godine.
– Ovo je model iz 1984. koji sam kupio pre osam godina u Paraćinu – priča Žika. – Bio je jako zapušten, pa sam ga potpuno restaurirao. Zadržana je originalna boja, promenjen je krov. Ima 4.100 kubika, osam cilnidara. Iako sam ga platio samo 2.600 evra, u sređivanje sam uložio 12 puta više.
“Citroen traksion” iz 1949. godine, prvi automobil sa prednjom vučom, Petar Drobnjak je našao pravio u očajnom stanju u selu u švajcarskim Alpima.
– Kupljen je pre sedam godina – kaže Petar. – Restauracija je trajala dve, tako da zadnjih pet godina uživam u njemu. Finanisijski ne znam koliko je koštalo. Više me je koštalo vremena, nego novca. u novca. Najčešće venačanje, mature, m
Originalni “Fiat 500” italijanski ili popularnu fiću, Branko Mudrenović, je kupio 1996. godine, komplet ga sredio i kako kaže od tada ništa nije radio.