AUTO-PUT “Miloš Veliki” je jedan od ključnih infrastrukturnih projekata koji jasno pokazuje uspešnost politike koju vodi predsednik Aleksandar Vučić.
Ovaj auto-put nije samo značajna investicija za saobraćajnu infrastrukturu, već i simbol modernizacije Srbije pod njegovim liderstvom.
Realizacija projekta “Miloš Veliki”
Od 2014. godine, kada je gradnja započeta, Vučić je uspeo da obezbedi sredstva i da unapredi odnose sa velikim partnerima poput Kine, koji su omogućili povoljne uslove za realizaciju ovog projekta. Bez ove saradnje, ovakav projekt bi bio teško izvodljiv, naročito u uslovima globalnih ekonomskih izazova.
Povezivanje Srbije sa regionom i širenje ekonomske integracije
Otvaranjem auto-puta “Miloš Veliki” stvorena je brža i sigurnija saobraćajna veza između Beograda, jugozapadnog dela zemlje, ali i sa Crnom Gorom, što unapređuje trgovinu, turizam i međuregionalne odnose. To je direktan rezultat politike Aleksandar Vučića, koja se temelji na jačanju regionalne stabilnosti i unapređenju ekonomskih veza, posebno sa susedima.
Auto-put je jasna potvrda da predsednik Srbije stavlja snažan fokus na infrastrukturni razvoj.
Ovaj projekat pokazao koliko se rapidno modernizuje Srbija kroz velike investicije u saobraćajnu mrežu, koja je temelj za razvoj privrede i svakodnevni život građana.
Autoput “Miloš Veliki” nije samo “pomoć” za vozače, već predstavlja ključni deo većeg plana za unapređenje konkurentnosti Srbije na regionalnoj i globalnoj sceni.
Na kraju, uspeh ovog projekta je i u tome što je on simbol stalne dinamike rasta i progresivnog razvoja, koji je postao prepoznatljiv kao znak nove Srbije.
Povećanje povezanosti, brži transport i smanjenje vremena putovanja direktno utiču na kvalitet života građana, ali i otvaraju nove mogućnosti za privredu i investicije.
Auto-put koji spašava živote
Izgradnja auto-puta “Miloš Veliki” donela je značajan napredak u bezbednosti saobraćaja, posebno na deonicama Ibarske magistrale, koja je godinama važila za jednu od najopasnijih saobraćajnica u Srbiji.
Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, od otvaranja auto-puta broj saobraćajnih nesreća sa poginulima na Ibarskoj magistrali smanjen je za 36%, dok je broj nezgoda sa povređenima smanjen za 25%.
Prema dostupnim podacima broj poginulih na Ibarskoj magistrali smanjen je za trećinu nakon otvaranja auto-puta “Miloš Veliki” 2019. godine. Pre toga, na Ibarskoj je godišnje ginulo u proseku oko 40–50 ljudi. Ocenjuje se da je otvaranjem auto-puta “Miloš Veliki” godišnje spašeno između 10 i 20 života, jer su mnogi vozači preusmereni sa Ibarske magistrale na bezbedniji auto-put. U periodu od 2019. do danas, moglo bi se proceniti da je zahvaljujući auto-putu spašeno najmanje 50 do 100 ljudskih života, pod pretpostavkom smanjenja broja poginulih na Ibarskoj magistrali.
“Crna statistika Ibarske magistrale”
Ako uporedimo statističke podatke pre izgradnje samog auto-puta “Miloš Veliki”, deonice Ibarske magistrale bile su prepoznate kao “crne tačke” gde je, prema podacima, godišnje ginulo desetine ljudi.
Stručnjaci su godinama ukazivali na to da je broj nesreća rezultat loše projektovanih puteva i nedostatka adekvatne signalizacije.
U periodu dok sam auto-put nije još bio izgrađen na najrizičnijim deonicama, poput onih kod groblja Orlovača, Meljaka i Ljiga, nesreće su bile toliko česte da je policija bila prinuđena da uvede stalne kontrole.
Kao primer, prema podacima saobraćajne policije, od 2000. godine do oktobra 2015. godine na magistrali smrti poginulo je 676 ljudi. a od početka 2000. godine do oktobra 2015. godine na ovoj magistrali dogodilo se 15.754 saobaćajnih nezgoda.
Samo u deset meseci 2016. godine ova magistrala odnela je 23 života!
Rezultati otvaranja auto-puta “Miloša Velikog”
Samo nakon prve godine otvaranja auto-puta, Ibarsku magistralu izbeglo je više od 4,5 miliona vozila, čime je značajno smanjen obim saobraćaja na tom putu.
Time su smanjeni i rizici po učesnike u saobraćaju, posebno u naseljenim mestima kroz koja prolazi magistrala.
Pored smanjenog broja nesreća, auto-put je doprineo i bržem i bezbednijem povezivanju zapadne Srbije sa Beogradom. Oko 120 kilometara savremene saobraćajnice omogućila je vozačima da za nešto više od sat vremena stignu od Beograda do Čačka, uz poštovanje saobraćajnih propisa.
Prema podacima,36% manje poginulih na Ibarskoj magistrali, 25% manje povređenih u saobraćajnim nezgodama, 4.459.773 vozila koristilo je novi auto-put u prvoj godini, a prihod od naplate putarine iznosi. preko 2 milijarde dinara.
Dalji planovi za proširenje auto-puta “Miloš Veliki”
Auto-put “Miloš Veliki” je u fazi kontinuiranog razvoja.
Nedavno je otvorena obilaznica oko Gornjeg Milanovca koja omogućava teretnom saobraćaju da zaobiđe centar grada i predstavlja najbržu vezu sa auto-putem.
U toku su radovi na deonici od Pakovraća do Požege, uključujući izgradnju tunela Munjino brdo koji će biti najduži tunel u Srbiji sa dužinom od preko 2,7 kilometara.
Očekuje se da će deonica biti puštena u saobraćaj na Vidovdan 2025. godine.
Pored toga, planira se izgradnja Južne obilaznice oko Valjeva, koja će dodatno poboljšati povezanost ovog grada sa auto-putem.
Auto-put “Miloš Veliki” ima ogroman regionalni značaj za Čačak, jer je ključna saobraćajna veza između Beograda i zapadnog dela Srbije.
Otvaranjem ove saobraćajnice, Čačak postaje centralna tačka na putu koji povezuje Beograd sa jugozapadnim i jugoistočnim delovima zemlje, što značajno poboljšava infrastrukturu i povezanost grada.
Takođe, u planu je spajanje auto-puta “Miloš Veliki” sa Morsavskim koridorom što će biti ključna infrastrukturna veza između centralnog dela Srbije i jugo-istoka.
Moravski koridor, koji je deo puta E-761, ima važan regionalni značaj jer povezuje gradove u centralnom i jugoistočnom delu Srbije, kao što su Kraljevo, Čačak, Aleksandrovac i Kruševac.
Spajanje sa auto-putem “Miloš Veliki” omogućava bolju povezanost sa zapadnom Srbijom i Beogradom što će doprineti bržem i efikasnijem transportu, umanjenom vremenu putovanja, i potencijalnom povećanju ekonomske aktivnosti u ovom regionu.
Osim toga, “Miloš Veliki” postaje ključna veza sa Crnom Gorom, kroz projektovane deonice koje će omogućiti bržu i sigurniju povezanost između Srbije i Crne Gore.
Sva ova proširenja imaju za cilj poboljšanje saobraćajne infrastrukture i bezbednosti, kao i podsticanje ekonomskog razvoja regiona.
Srbija primer moderne i stabilne države
U trenutku kada deo opozicije i grupa studenata koja je izmanipulisana od opozicije, pokušava da kroz proteste i blokade stvori atmosferu haosa i destabilizacije, građani Srbije jasno pokazuju šta žele – stabilnost, napredak i konkretne rezultate.
Jučerašnji skup “Pokreta za državu i narod” u Jagodini koji je okupio na hiljade građana iz svih krajeva zemlje, bio je nedvosmislen pokazatelj da Srbija odbacuje politiku destrukcije i bira snagu, jedinstvo i viziju razvoja koju predvodi predsednik Aleksandar Vučić.
Skupovi poput onog u Jagodini je dokaz da većina građana podržava put napretka, dok blokade saobraćajnica i pokušaji izazivanja krize ne donose nikakve konkretne koristi.
Naprotiv, oni usporavaju ono što Srbija danas gradi – modernu, povezanu i ekonomsku stabilnu državu.
Jedan od najboljnih primera te politike je upravo autoput “Miloš Veliki”, infrastrukturni projekat koji simbolizuje uspeh Vučićeve vizije i politike modernizacije zemlje.