DVA autobusa na komprimovani gas, koja je Grad u velikom paketu koji je podrazumevao 100 vozila turskog proizvođača BMC kupio 2022. godine stigla su u pomoć privatnom prevozniku na liniji 511, koja se trenutno smatra najgorom u gradu.
Ipak, to neće biti dovoljno ukoliko se hitno ne pronađe rešenje za potez od Beograda na vodi do Sremčice, odnosno obnovi vozni park ili raskine ugovor sa privatnikom.
Građani su revoltirani višemesečnim apelima i molbama pre nekoliko dana organizovali i protest na ulazu u ovo čukaričko naselje, kako bi iskazali svoje nezadovoljstvo radom linije 511. Kako je naš list izvestio, prethodnih meseci na ovim vozilima dešavali su se brojni pehovi, a nekoliko autobusa zahvatio je i požar. Na svu sreću, povređenih nije bilo, ali su se incidenti stalno ponavljali. Zbog toga je Grad priskočio u pomoć i ubacio dva zglobna autobusa na gas, ali to svakako nije trajno rešenje. Oni na prednjoj strani imaju jasno istaknut grb Grada, a na papiru je ispisano o kojoj je liniji reč.
Surčinci zadovoljni
PRE nekoliko meseci opština Surčin dobila je privatnog prevoznika na potezu 500, koji je ranije opsluživao GSP, a prema rečima predsednika Stevana Šuše, građani su zadovoljni prevozom.
– Gotovo da nismo dobijali pritužbe putnika na kvalitet usluge, sem da su autobusi mogli biti malo niži – kaže on za “Novosti”. – Sve za sada funkcioniše jako dobro, možda i više od onog što smo očekivali. Vozila su nova, udobna, a red vožnje se uglavnom poštuje. Pokušaćemo da produžimo liniju 606, ali i da izdejstvujemo da 610 ne prolazi kroz Surčin, već da ide na auto-put, pa na petlju Jakovo.
Prema informacijama do kojih smo ranije došli, Grad pokušava da reši problem sa privatnikom čiji se autobusi gotovo svakodnevno kvare, a ukoliko se usluga ubrzo ne popravi, spremni su i da ga uklone iz konzorcijuma “Avala bus 500”. Poslednji peh dogodio se pre samo nekoliko dana, kada se vozilo pokvarilo nasred puta, a građani su morali da sačekaju drugo, pošto linija 511 jedina saobraća za ovaj deo grada.
Prevoz putnika na “potezu 500” 2017. godine GSP je prepustio konzorcijumu firmi “Avala bus 500”, koju čine C & LC, “Beobus siti”, “Dumeko”, “Transprodukt”, “Banbus”, “Lekon”, “Presto”, “Saga trans”, “Barbados”, “Trans-jug”, “MT turs” i ASP “Strela-Obrenovac”. Oni su preuzeli 13 linija, a ugovor koji je potpisan na deset godina vredan je 94 miliona evra i ističe 31. decembra 2027. godine.