RADOVI na izgradnji depoa na Makiškom polju počeće do kraja godine, istakao je direktor javnog preduzeća “Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović. Do sada je na ovom prostoru nasuto milion i po kubika peska i lomljenog kamena, a teren je podignut za dva do četiri metra.
Ugovori sa kineskom kompanijom “Pauer Čajna” koja će izvoditi građevinske radove na budućem depou stupiće na snagu za nekoliko meseci, kako bi radovi počeli do kraja 2024.
– U tom smislu smo mi pripremili jedan aneks da počnemo već samoprojektovanje zgrada, putnih prelaza, šinske infrastrukture i to je veoma važno napomenuti – ističe Mladenović. – Depo će na lokaciji Makiško polje imati šest zgrada, a najvažniji od tih objekta biće budući operativni centar iz koga će se upravljati prvom i drugom linijom. Odnosno, svim vozovima koji neće imati mašinovođe i koji će biti potpuno automatizovani.
Francuska kompanija obezbediće sve sisteme, signalilizaciju, šine i vozove, a operater koji upravlja i metroom u Parizu pomoći će u pripremi dokumentacije.
– Smatramo da je izuzetno važno da u godini kada ćemo početi pregovore o zaključivanju ugovora za radove na prvoj fazi prve linije, rana operatorska pomoć ključna – napominje direktor preduzeća “Beogradski metro i voz”. – Planiramo da otpočinjanjem pregovore sa “Pauer Čajnom” i “Alstomom” i za nekoliko meseci budemo spremni da potpišemo i ugovore. To je 16 kilometara sa 16 stanica i to je najvažniji momenat u procesu izgradnje metroa.
U toku su takođe i geološka ispitivanja tla u prestonici. Do sada je urađeno više od 600 bušotina, kako bi se do kraja godine naručile dve krtice, koje će radove izvoditi pod zemljom. Mašine će biti pravljene specijalno za kopanje tunela i biće dugačke oko 100 metara.
Inače, ugovor o uslugama rane operatorske pomoći na projektu izgradnje metroa potpisan je između Sekretarijata za javni prevoz, JKP “Beogradski metro i voz” i francuske kompanije za upravljanje javnim prevozom RATP DEV. Kako je saopšteno, time se nastavlja saradnja u procesu projektovanja i optimizacije infrastrukture sistema. Ugovor podrazumeva upravljanje, zapošljavanje i obuku osoblja koje će biti angažovano u radu metroa, kao i pripremu procedura za upravljanje i održavanje, postavljanje IT sistema, podršku, testiranje, puštanje u rad i izvođenje probnog rada. Isti dokument definiše i upravljanje, održavanje i komercijalne aktivnosti u vezi sa projektom.
Nasipaju 72 hektara
PO ugovoru koji je potpisan 2021. radovi na nasipanju Makiškog polja trebalo bi da budu završeni za 36 meseci, odnosno do decembra ove godine. Radovi se izvode na površini od 72 hektara na području između Obrenovačkog puta, odnosno Savske magistrale, Ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara.