JEDAN od najopterećenijih saobraćajnih objekata u gradu, čuveni Terazijski tunel mogao bi već tokom ove godine da bude rekonstruisan ukoliko bude potrebe, pošto je javno preduzeće “Putevi Beograda” raspisalo tender za izradu projekta revitalizacije. Vrednost nabavke je 35 miliona dinara, a ponude se mogu dostaviti do 1. februara.
Novosti
Takođe, ovaj tunel, zvanično otvoren 4. decembra 1970. godine, nikada nije dobio upotrebnu dozvolu, pa je usled zastarelosti dokumentacije neophodno da se ona obnovi i prolaz “ozvaniči”.
Kako je precizirano u tenderskoj dokumentaciji, od budućeg projektanta traži se da ispita postojeće stanje i izradi izveštaj o zatečenom, sa tehničkom dokumentacijom za rekonstrukciju objekta. Kako je naglašeno, potrebno je da se izradi i tehnička dokumentacija neophodna za ozakonjenje tunela.
– Za predmetni objekat nije izdata upotrebna dozvola. Usled zastarelosti dokumentacije neophodno je da se objekat ozakoni – istaknuto je u dokumentaciji. – Osnova za izradu celokupne dokumentacije je elaborat postojećeg stanja izrađen na osnovu pregleda tunela, te konstatovanje istog tekstualnim opisima, grafičkom dokumentacijom, numeričkim dokaznicama nosivosti i upotrebljivosti, foto i video dokumentacijom, laboratorijskim i terenskim opitima.
Ako se elaboratom o proceni stanja objekta konstatuje da je stanje konstrukcije takvo da je neophodna rekonstrukcija objekta, potrebno je izraditi idejni projekat uređenja. Rok za završetak ovog posla je do 210 dana od zaključenja ugovora. Terazijski tunel je jedna od najprometnijih saobraćajnica u prestonici. Dugačak je oko 250 metara, istočna ulazna tačka je na raskrsnici Dečanske i Nušićeve ulice, a zapadna – produžetak Brankove ulice.
Tunel predstavlja direktnu i najbližu vezu između centra glavnog grada i Brankovog mosta, odnosno Novog Beograda i Zemuna. Terazijski tunel su projektovali arhitekti Ljubomir Porfirović i Miloslav Vidaković.
Propali planovi
VEĆ tokom sedamdesetih godina 20. veka bilo je očigledno da tunel nije dovoljno veliki kako bi se regulisao saobraćaj u prestonici. Postojao je plan izgradnje “dvostrukog tunela”, koji je trebalo da poveže Bulevar kralja Aleksandra i Brankov most. Prema planovima, saobraćaj bi se spuštao ispod zemlje između mosta i Trga republike, ali projekat nikada nije realizovan.