IZGRADNjA nove autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 traje, a prema najavama gradskih čelnika prve polaske sa ove lokacije moguće je očekivati u narednih nekoliko meseci.
Grad još, ponajviše zbog Privremenog organa, nije završio internu saobraćajnicu unutar peronskog prostora, a i natkrivanje samih perona napreduje sporije nego što se očekuje. Ipak, na poslednjoj sednici Privremenog organa data je saglasnost Sekretarijatu za komunalne poslove i Direkciji za građevinsko zemljište za zaključivanje ugovora sa Ministarstvom privrede i BAS, gde će biti obezbeđeno 2,4 milijarde dinara (oko 20 miliona evra) za završetak stanične zgrade, u naredne dve godine.
Poslednji rok za otvaranje autobuskog čvorišta u Bloku 42 jeste početak juna. Radnika na gradiištu ima, ali deluje da to nije dovoljno kako bi radovi napredovali planiranom dinamikom. U međuvremenu napravljen je još jedan parking prostor, okolina stanice nasuta je zemljom preko koje će se naći zelenilo, a trenutno se radi natkrivanje dolaznih perona.
Budući ugovor odnosi se na regulisanje međusobnih odnosa u vezi sa obezbeđivanjem finansijskih sredstava za konačnu realizaciju projekta nove autobuske stanice u Bloku 42, a za izmirivanje troškova koji nastanu u okviru druge faze kompleksa, odnosno izgradnju zgrade.
– U cilju realizacije kompleksa autobuske stanice po važećem planskom dokumentu, izmene i dopune PDR kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42, odlučeno je da se uključi i Grad Beograd u realizaciji radova na završetku projekta, a što zahteva redefinisanje međusobnih prava i obaveza ugovornih strana, odnosno preuzimanje novih obaveza i sticanje novih prava od strane Grada Beograda, a što će biti predmet novog aneksa ugovora. Sledeća faza podrazumeva izgradnju same stanične zgrade i izgradnju konzolne nadstrešnice “A” koja je neophodna za funkcionisanje staničnog platoa – stoji između ostalog u odluci.
Inače, ugovorom o zajedničkoj izgradnji nove stanice koji je u julu 2017. potpisao Grad sa BAS bilo predviđeno da ovo akcionarsko društvo finansira izgradnju kompleksa u okviru dve faze radova koji se izvode prema arhitektonsko-urbanističkom rešenju Vladimira i Milana Lojanice. U okviru prve faze bila je predviđena izgradnja staničnog platoa, a u drugoj fazi izgradnja stanične zgraade sa staničnim trgom i zelenim površinama.
Kamen temeljac položen 2018.
KAKO su “Novosti” nekoliko puta pisale, ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između BAS i Grada potpisan je 2017. Kamen temeljac položen je 2018, a rečeno je da će prvi putnici odavde krenuti 2019. Međutim, krupni radovi, odnosno gradnja perona i parkinga počela je 2020, a čekalo se usvajanje novog PDR kako bi se dobila dozvola za zidanje stanične zgrade. Radovi su obeleženi mnogobrojnim kašnjenjima i probijanjem svih rokova. Za izgradnju stanice BAS je uzeo 12 miliona evra od banke, a ostatak je trebalo da se finansira iz budžeta. Ipak, tokom godina troškovi izgradnje su rasli, pa su se pojavili i dugovi. Uzet je novi kredit od 900 miliona dinara iz Fonda za razvoj, kako bi prva faza konačno bila završena.
Na prstoru u novobeogradskom Bloku 42 do sada je urađen stanični plato sa potrebnom infrastrukurom, kontrolni stanični punkt, priključno razvodno postrojenje, kao i temeljna jama, šipovi, temeljna ploča i konstrukcija susturena buduće stanične zgrade. U skladu sa realizacijom projekta “Beograd na vodi”, izmeštanje autobuske stanice iz Savskog amfiteatra treba ubrzo očekivati, jer se na tom prostoru planira nastavak izgradnje stambeno-poslovnih kvadrata.